onsdag den 5. december 2018

Møde med Uggerly

Det var blevet tid til at vælg EL og VVS.
De fleste af standard løsningerne blev valgt, dog med undtagelse af væghængte toiletter. Var faktisk rigtig godt tilfreds med de standard valg der allerede var gjort - Det er pæne ting af en god kvalitet.
Vi fik tilføjet 2 kontakter, 8 stik, 9 lampeudtag, 13 spots og 8 tomrør (Til overvågningskamera og til antenne ledning). Derudover, stik ved inspektionsluge, i skur og udvendig stik/kontakt. (Senere har vi tilføjet lidt ekstra ;-)
Vi valgte det lofthængte emfang (emhætte), da det passede rigtig godt ind, og var af vejen. Jeg havde hørt skrækhistorier om den skrå model, hvor folk oplevede der flød fedt ud for neden (ved dog ikke hvor meget det har på sig) Omvendt var alle jeg snakkede med, meget imponerede over den effekt de lofthængte havde. Eneste anke er dog fjernbetjeningen - den er lidt svær at placere.
Alt i alt var det et billigt møde - 50.000 under budget, men herfra skal der trækkes Smart-EL.
Selv om vi ikke har en EL-Bil, så fik vi lagt et 5G2.5 kabel uden tilslutning/stik så har vi da forberedt til en ladestation.
Vi havde været i udstillingshuset i Ringsted, og her havde jeg lagt mærke til Z-Wave installationen, så endelig havde jeg mulighed for at få mange af de ting jeg havde ønsket mig, når det gjaldt Smart-Home. Træerne vokser dog ikke ind i himlen, Ringsted var en test, og der var ikke nogen konkrete planer endnu. Efterfølgende har jeg været til et lille formøde om intelligent EL-installation - nu krydser jeg bare fingre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar