lørdag den 1. december 2018

Forberedelserne

Nu skulle der snakkes med en masse mennesker:

Nedrivning: Vi fik et tilbud der var en del billigere end standard tilbuddet fra HCs samarbejdspartner, det ville selvfølgelig betyde lidt mere arbejde fra vores side, men set i bakspejlet var det overkommeligt, og jeg ville nok vælge den løsning igen.

Kommunen: Udvidelse af indkørsel - Det gik nemt, op til 5 meters bredde var forhåndsgodkendt.

Vand forsyningen: Der skulle meldes når det var tid til at lukke for vandet. Jeg var blevet anbefalet at lade forsyningen lukke for vandet, da de gamle haner i jorden kunne være så rustne at man kom til at ødelægge dem, og så stod man pludselig i en verden af problemer.. Da dagen oprandt, Ringede jeg til Glostrup forsyning. De kom to timer senere og lukkede for vandet, afmonterede vandmåleren  og sagde tak, og held og lykke med byggeriet - WOW ;-)

Gas: Sammenligningerne mellem de forskellige former for opvarmning og udsigten til endnu en leverandør gjorde at vi fravalgte gas. Det er dog ikke helt billigt at få den tilproppet (ca 8000).
Man skulle melde afpropningen en måneds tid før.

EL: Nedrivningsmanden sørger for at at pille strømmen fra, og Uggerly sørger for byggestrøm, så det var det nemmeste af dem alle.

Forsikring: Det skulle undersøges om forsikringen dækkede skader under byggeriet, haveredskaberne i skuret, møblerne i containeren og hvad med det ny hus.

Renovation: Når der ikke boede nogen, var der jo heller ikke nogen grund til at få tømt skraldesppanden - Man skal dog lige huske at få tømt diverse special beholdere (Glas, Metal, Pap, Plast, Papir). Afmeldingen blev klaret med Glostrup forsyning med et enkelt opkald.

Vinduespudsning: Der er jo ingen grund til at få vinduerne pudset mere, så den blev afbestilt.

Container: Hvor skulle vi gøre af de møbler vi ikke ville have med til vores midlertidige bolig?
Et lagerhotel ville koste mellem 1000-2000 om måneden, og så skulle vi også transportere tingene. BoxIt koster minimum 6000 - alternativet blev en 20 fod container, som fik lov at stå på grunden, selv om det var småt med plads. Fordelen er at vi kun skal slæbe tingene 5 meter frem/tilbage, og efterfølgende har jeg et genialt skur. (Som dog skal beklædes så den ikke er så grim ;-)
Jeg fandt en pænere brugt container i Hvidovre, som desværre skulle kranes ind (3000,-) i stedet for sidelæsses (1000,-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar